• Hent Tipsbladets app og få push notifikationer om seneste nyt, livescores mm.
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dit daglige skud fodbold til frokostpausen
    Tilmeld nyhedsbrev
  • Vær med hvor og når det sker og deltag i debatterne - følg Tipsbladet på:
Hold dig opdateret - følg Tipsbladet på:
Superliga Kristian Porse

Nyt FCN-logo er et led i målsætningen om at holde på profiler

Søren Kristensen, administrerende direktør i FC Nordsjælland, forklarer, at ændringen af klubbens nye logo blandt andet er et led i arbejdet med målsætningen om at holde i længere tid på klubbens profiler.

Af Kristian Porse

Tirsdag offentliggjorde FC Nordsjælland en helt ny visuel identitet for klubben, der blandt andet bød på nye spillerdragter, ny tøjsponsor og sidst, men ikke mindst et nyt logo som den mest i øjnefaldende ændring. 

Siden da har der været en smule tvivl om, hvorfor klubben egentlig har valgt at foretage denne visuelle ændring og særligt med henblik på det nye logo. Det har den administrerende direktør i FC Nordsjælland, Søren Kristensen, nu forsøgt at forklare i en ny pressemeddelelse. Han afslører blandt andet, at de visuelle ændringer bunder i en målsætning om at holde længere på klubbens profiler. 

- Vi er klar over, at det med at skifte et logo altid er en svær manøvre. Men det er faktisk ønsker og feedback fra vores nærmeste, som har lagt hele grundlaget for vores nye visuelle identitet for 1,5 år siden, da vi gik i gang med arbejdet. Vi har gennem længere tid hørt fra mange af vores fans, at et af deres højeste ønsker er, at vi kan holde lidt længere tid på flere af vores profiler. Det har vi gjort til en af vores målsætninger. Men for at det skal kunne lade sig gøre, skal vores kommercielle indtægter forøges og klubben vokse, siger han. 

Søren Kristensen forklarer yderligere, at klubbens visuelle identitet skulle ændres for at matche kravene fra nye partnere. 

- Gennem Right to Dream er vi kommet i kontakt med store internationale brands og platforme, som alle søgte et partnerskab med lige præcis vores klub, fordi vi arbejder så tydeligt med vores værdier i alt, hvad vi gør. Fordi vores historier på og uden for banen, for dem, betyder mere end bare det at spille i Superligaen hver weekend. Men det blev også klart for os, at vores visuelle identitet ikke kunne matche det behov, som sådan nogle partnerskaber kræver. Den manglede relevans, og det føler vi, vi fået nu, og det er vi meget tilfredse med, siger han. 

Superliga

Mere Superliga

Fokus